Начало Новини Фотогалерии Карта на сайта За нас Членове Връзки Пишете ни

Подбрано за Вас:

Екология: 5 материала Екология (5)
Любопитно планините: 0 материала Любопитно планините
Пирин: 6 материала Пирин (6)
Рила: 2 материала Рила (2)
Стара планина: 1 материала Стара планина (1)
Пътеписи: 24 материала Пътеписи (24)
търсене в сайта:

Ново:

Абонамент за в-к "Ехо"
Нова книга - географски и етимологичен речник на Пирин
Преходите на ТЕПД "Ореляк" през 2011 г.
Пътеводител за планината Беласица
ТЕПД "Ореляк" подкрепи издаването на нова книга за община Гоце Делчев

Последни коментари:

Конете на Демяница (7)
Нова книга - географски и етимологичен речник на Пирин (1)
Неделен фоторазказ от Пирин (5)
Митове и реалност за големите ски курорти в България, зимна олимпиада София 2014 , Банско и Супер Боровец (5)
Ком - Емине през лето Господне 2006-то ч. 2 (Дни 7-12) (15)
Ком - Емине 1995 г. ч. 2 (дни 11 - 24) (5)
" Голям поход " - ще го бъде ли? (7)
Пътеводител за планината Беласица (1)
Езерата на Пирин (3)
Преходите на ТЕПД "Ореляк" през 2010 г. (1)

RSS 2.0 Feeds
RSS 2.0

Разложкия Пирин. Слънце и боровинки!
пътепис от Пътеписи
публикувано от: nikolay, Николай
дата: 2006-10-16 12:19:53
показвания: 3756

Николай И. Даутов

След дъждовните дни, гроздобера и прочее домашни задължения така се бях скапал, че не ми се мислеше за нищо освен за мързелуване, но работата нещо се извъртя. Имаше хубава оферта за Беласица, но мисълта да се мятам прекачвайки се по разни автобуси, за да стигна до заветната цел, ме разколебаха.

В събота докато си чоплех по лозето и слушах за добрите неделни прогнози взе да ми идва друг акъл. Зяпах през няколко минути посока Пирин гледайки как обраците лека по лека се изнасят в разни посоки и върхарите изкачат изпод тях един след друг. Тая работа така няма да я бъде си мисля. Развъртях телефоните придумвайки няколко човека за една разходчица в неделния ден.

Най-проблемен беше транспорта, но на залез слънце и той беше отметнат. Вечерта звънна Камен да се похвали за успешното актерене на групата по Беласица. Чучнали в хижата на ракийка и умуват дали в неделята да отпрашат посока Пирин – Ореляк решавали дали да качват. Аз за момент съжалих, че няма да ида с тях понеже реших да отпрашим към х. Яворов и ги поканих да дойдат и те на разходка.

Спестявам няколко часа и започвам от х. Яворов, където кацнахме малко преди 10 ч. сутринта. Народа излязъл и се припича пред зданието. Някои с кафе, други рано рано бяха набузили бирата. Ударих едно кадро на Стъпалата и захапахме склона на рида Окаден.

Тъкмо набарахме темпото и ей ти го пак Камен звъни. Отказали се от баирите и тръгнали по културно-масови мероприятия. Пожелахме си приятно прекарване и продължихме. Превалихме бързо билото на рида и се смъкнахме към Конарнико (Конярника). Тук беше първата почивка и раздумка на слънце.

Лениво излазихме до долината на Бела река.

Тук се откриха гледки към околните върхове. Слънцето бе започнало да топи нощния скреж и само един самолет придаваше неестествен привкус на пейзажа.

Отправихме се към Ушиците по Даутов връх, който се извисяваше над околнината окъпана в слънце.

На пътя, бодната на едно дърво се мъдреше табелка с текст: 1 h. Даутово езеро. Да бе, 1 час ама друг път си казах на ум и продължихме пред треволяк, клек и тук там дървеса.

Нещо баира макар и с неголям наклон ни се видя тежък и на седловината стигнахме поуморени. Тук похапнахме и зазяпахме гледките наоколо. Най-обзорното място за интесесните скали източно от седловината.

Един след друг се редувахме да се снимаме там дълго време.

Панорамата към Рила беше особено красива. Цялата планина обляна в слънце се кипреше насреща и ни махаше усмихната.

В обратната посока същата картина, но с по-остри форми на стърчащите мраморни зъбери наредени в редица – Окаден, Албутин, Разложки суходол, Каменитица, Баюва дупка, Бански суходол и проточилите се в страни ридове Стъпалата, Средонос и този на Котешкия чал.

В непосредствена близост освесната стена на Даутов връх макар и леко начумерена, останала в сянка кимаше одобрително и ни мамеше да тръгнем натам.

Мързела в крайна сметка надделя, а и излезлия хаплив поривист ветрец ни отказа от начинанието. Появиха се двама местни, които бяха тръгнали към езерото и ако имало време за върха. Пожелахме си приятно изкарване и се сурнахме към дъното на циркуса по стената на Даутов връх.

Тук се почви неочквана спънка. Повече не снимах защото си намерихме ново занимание – тлъсти, сочни, осланени, едри боровинки, които нападнахме като българската войска Одринската крепост 12-та година. В крайна сметка падна голяма паша. Улеснени бяхме и от това, че листенцата бяха окапали и плодчетата стърчаха на оголените стъбалца.

Полежахме и на едни пейки на излизане от резервата, та чак тогава тръгнахме към Кулиното всред буковата гора. Там возилото ни чакаше и отпрашихме към Неврокоп с една бирена пауза на Момина кула за да полеем разходката.

Зарекохме се следващата седмица при наличие на благоприятни метео условия да щурмуваме един известен върхар в Пирин, така че нищо чудно пак да пиша пътепис следващата седмица!:))))))